[
To English
]
生徒がポットラックパーティを理解し、憶えるのを助ける活動です。また、" I
brought ... "という表現もあわせて取り扱います。
活動のはじめに、最初の人がこういいます。
" I WENT TO A POTLUCK PARTY and ..."の後に、自分は何を持っていったか、
そして他の人は何を持ってきたかを言うのです。(
Example of activity
を参照して下さい)
生徒たちには何を持って行くかを考える時間をあまり与えない方がいいでし
ょう。考える時間をあまり長く与えると、活動が間延びし、面白みがなくなるか
らです。ペースを守らせて下さい。もしも、手助けが必要ならば、ヒントを与え
たり、他の生徒に教えさせて下さい。
話した順番に、生徒の名前を黒板に書くといいでしょう。そうすれば、生徒
は食べ物の名前に集中できます。
q, u, x, zは使いません。( 下の
Suggestions
を参照して下さい )
Susan : I went to a Potluck Party and I brought apples.
Kenji : I went to a Potluck Party and I brought bananas and Susan brought apples.
Jun : I went to a Potluck Party and I brought cake and Kenji brought bananas and Susan brought apples.
Hiroko : I went to a Potluck Party and I brought doughnuts, Jun brought cake, Kenji brought bananas and Susan brought apples.
etc.
A | apples, almonds |
B | bananas, bacon |
C | cake, curry rice, cheese |
D | doughnuts |
E | eggs, eggplant |
F | fish, french fries, fruit |
G | gum, ginger ale |
H | hot dogs, hamburgers |
I | ice cream |
J | jelly, jam |
K | kiwis |
L | lemons, lettuces |
M | melons, muscats, mashed potatoes |
N | nuts |
O | omelette, oranges |
P | pie, pudding |
R | roast beef, roast chicken |
S | spagheti, steak, strawberries |
T | tacos, tomatos |
V | vitamins |
W | watermelon,wine |
Y | yogurt |